Automobil by měl svého zájemce především zaujmout. Někdo na to jde vzhledem, jiný cenou a někdo zase výbavovou nabídkou. Právě na tu vsází velké množství automobilek. V historii jsme tak mohli v interiérech nalézt například kávovar, gramofon a někdo chtěl nabízet dokonce automobil na jaderný pohon.

Jaderný automobil
Atomová energie byla v padesátých letech tématem číslo jedna. I proto někteří výrobci vozů přemýšleli nad tím, jak tento mocný zdroj energie zaklít pod kapotu vozu. U Fordu byl výsledkem vůz Nucleon, který byl však naštěstí zhotoven jen v provedení malé makety. Inženýři totiž velmi rychle zjistili, že vůz je velmi nebezpečný a celý pohonný systém nestabilní. Navíc by produkoval velké množství jaderného odpadu, což ovšem v této době trápilo jen málo lidí.01fonu00001_580becea1eed4

Gramofon pod palubovkou
Autorádio bylo vynalezeno již v 50. letech ovšem rozhlasových stanic moc nebylo. Kdo si chtěl poslechnout během jízdy svou oblíbenou písničku, musel si jí zazpívat. V roce 1956 však začaly být do vozů dávány gramofony na středový panel pod palubovou desku. Přehrávač byl naprosto obrovský a i tak umožňoval přehrávat pouze sedmipalcové desky. To jsou ty malé, na které se vejdou maximálně dvě písničky. Řidič tak byl nucen neustále desky otáčet a vyměňovat. Navíc při jízdě na rozbité silnici jehla přeskakovala a Elvis začal v autě jódlovat.02gra00002_580beceace775

Kafekára
Zatímco jsme se doposud pohybovali v 50. Letech minulého století, nyní přeskočíme do současnosti. Fiat v roce 2012 nabízel svým zákazníkům možnost dokoupit do svého modelu 500L kávovar Lavazza, který vám udělal prémiovou kávu třeba během jízdy. Bohužel se tento nápad moc neujal a o udělátko nebyl zájem. Řidiči prostě dávají přednost před řízením, před vychutnáváním si pravé italské kávy. Jaké to překvapení.05kav00002_580beceda8a23