Standardně vás informujeme o novinkách ze světa automobilů, spálených gum a vůně benzínu. Občas však neuškodí nahlédnout do minulosti a podívat se na příběhy těch, kteří stojí u zrodu naší vášně, v tomto případě tedy automobilů. Podíváme se tedy na muže, který byl jakýmsi vlajkonošem automobilové dopravy na území Evropy a jehož jméno se stále objevuje v názvu jedné luxusní automobilové značky. Řeč je o Karlu Benzovi, který by v těchto dnech slavil své 170. narozeniny.

Karl Friedrich Michael Waillend pocházel z Mühlburgu, dnes městské části Karlsruhe. Jméno Benz dostal od svého otce, za kterého se matka provdala až rok po Karlově narození. Coby student polytechniky a mechaniky na univerzitě vystřídal mnoho zaměstnání, a až po nějaké době se začal soustředit na podnikání a hlavně na myšlenku dvoudobého, plynového motoru. Postupně si začal registrovat elektrické zapalování včetně svíčky, karburátor, spojku, řadící páku, vodní chladič a regulátor rychlosti, tedy plynový pedál. Kompletní ochranou známku celého díla mu však úřady patentovat odmítly, protože nebyl nejrychlejší.

13_54742bca6f353

I přesto, že pára nadále hýbala celým světem, Benz se nenechal odradit a zkonstruoval nejdříve tříkolku poháněnou tímto motorem. Nazval ho Tricyklem. Avšak postupně se začali objevovat obchodníci, kteří byly v prodeji svých či cizích samohybů úspěšnější, jako například Daimler, nebo Maybach a tak byl Benz vždy tak trochu stranou.

01_54742bc4f18ff

Benzy však vždy vykazovaly velmi dobré výsledky a po nějakém čase začalo docházet k nejrůznějším fúzím továren těchto prvních evropských továrníků s automobily. Došlo tak k allinaci s Chryslerem, Maybachem, Daimlerem a hlavně Mercedesem, jehož název najdeme v názvu značky dodnes a která se po smrti Benze dostala do popředí.

06_54742bc64a931

Zajímavý je také ten fakt, že Evropané se vozí v Mercedesech, ale Američan jezdí zásadně v Benzovi.