Automobil je sám o sobě uměním, ať už se jedná o hyper designový stroj, popřípadě normální sériový typ. Zde všude museli designéři zapojit svou fantazii a pohrát si s tvary vozu. Ovšem automobil se může stát uměním na druhou, pokud jej použijete jako materiál.

Automobil se v rukou některých umělců stává hmotou, kterou přetvářejí v něco jedinečného a neopakovatelného. Stává se jakousi hlínou, pro vytvoření nové sochy, kterou umělec donekonečna formuje, přetváří a otesává, dokud není spokojen. Příkladem může být indonéský sochař Ichwan Noor, který vytvořil umělecké dílo z Wolkswagenu Brouk. Tento legendární typ vozu mu posloužil pro vytvoření díla Beetle Sphetre, což je brouk vytvarovaný do tvaru jednolité koule.vwbe03_57cff16964e0e

Německý umělec Dirk Skreber, který působí v New Yorku, pracuje zase s nabouranými vozy. V jeho dílech například můžeme nalézt staré Mitsubishi Eclipse a Hyundai Coupé, obtočené kolem sloupu. Jedná se o zajímavý exponát do některé z galerií, který zcela jistě zaujme.fe01_57cff15fb3762

Udělat z vozu umění je také zajímavým způsobem, jak zvýšit hodnotu vozu. Bernard Lavier o tom ví své. V devadesátých letech zakoupit Ferrari Dino a Alfu Romeo Giuletta, které následně vystavoval jako vraky. Cílené poškozené vozy pak začaly nabírat na své ceně a Dino se v roce 2013 prodalo za 4,8 milionu korun. Normální Dino dnes však seženete klidně i za jeden milion.fedi01_57cff1617d827

V naší galerii však naleznete i českou stopu. David Černý vytvořil pro olympiádu v Londýně klikující doubledecker, který byl vystaven u českého domu přímo v centru anglické metropole. Již dříve tento sochař představil i sochu Quo Vadis, neboli Kam kráčíš, což byl pochodující trabant, který připomínal odchod východních Němců přes velvyslanectví západního Německa v Praze, v roce 1989. Podívejte se na všechny plastiky, a vyberte si tu, která se vám líbí nejvíce.