SUV si v posledních letech získala srdce nejednoho řidiče. K překvapení všech se však nerozšířila jen mezi majiteli nemovitostí mimo město, ale velmi ji holdují hlavně obyvatelé měst. To je dáno pocitem bezpečnosti a spolehlivostí takovýchto automobilů. 

Jedním z nejpopulárnějších městských aut je v poslední době malé SUV, což by nebylo na škodu, avšak výrobci automobilů s tímto faktem problém mají. Problém totiž spočívá v tom, že tyto malé SUV rapidně snižují prodejnost hatchbacků o menších rozměrech. Podle průzkumů společnosti IHS Automotive se tento rok prodá o 80 000 kusů subkompaktů méně, než tomu bylo v roce minulém. Díky tomu se sníží i tržní podíl malých vozů.

Peugeot 208

V roce 2003 přitom měly tyto automobily 29% podíl na evropském trhu. Celou tuto situaci skvěle mapují modely francouzských značek Renaul Clio a Peugeot 208, které stále ovládají první příčky prodejů malých hatchabcků, avšak jejich prodeje klesají u Clia sice jen o jedno procento, ale u Peugeotu je to již celých 7%. Naopak prodeje Renault Captur a Peugotu 2008 stoupají a to dokonce tak závratně, že jejich výroba musela být již několikrát navyšována až na takovou hranici, že by se díky svým prodejů prodraly mezi deset nejprodávanějších malých hatchbacků.

Renault Captur
Na tomto stavu má podíl také ten fakt, že zájemci o malé hatchbacky stále marně čekají na nové modely jejich oblíbených modelů. To dokazují i propady modelů Opel Corsa a Škoda Fabia, které se svých nových, modelových řad dočkají až na podzim tohoto roku. Na obnovu také stále čeká populární Fiat Punto, ten má být však nahrazen modelem Fiat 500 až za celé dva roky. Pomyslná kola na vodě chce způsobit také nová Micra, která přijde v roce 2016 a která bude vyráběna ve Francii, namísto nynější Indie. I díky tomu lze u tohoto modelu lze očekávat navýšení prodejů.

peugeot 2008