Pod Automobilkou Lada si povětšinou představíme model Niva. Ovšem automobilka v posledních několika letech expandovala a přináší na domácí trh i další velmi zajímavé modely. Nejnovější z nich je Vesta, která po sedanu přichází také v kombi verzi, která bude k dispozici i v Allroadu.

Měsíc a půl po zahájení prodejů klasické verze v sedanu, vypouští na trhu Lada i novinku v podobě Vesty SW, která přinese ruským řidičům větší prostor díky karoserii ve verzi kombi. Krom výchozího modelu bude k dispozici také model oplastovaný se zvýšeným podvozkem, který ponese jméno SW Cross. Všechny kombíky pak budou dostupné s šestnáctistovkovým či osmnáctistovkovým motorem.

Zájemci z Ruska zaplatí za model zhruba 640 tisíc rublů, což je v přepočtu asi 242 tisíc korun. Za tuto částku dostanou zážehový čtyřválec o výkonu 78 kW, který je kombinovaný s pětistupňovým manuálem. Za příplatek bude k dispozici i robotizovaná převodovka. Za verzi s osmnáctistovkou zaplatí již 264 tisíc korun.

Tato verze je nazývána Comfort a v základu nabízí dva airbagy, kontrolu trakce, palubní počítač, ocelová patnáctipalsová kola, centrální dálkovém zamykání, rezervu či elektrické ovládání předních oken. Na tuhou ruskou zimu se hodí i vyhřívaná zrcátka a přední sedadla.

Pokud Rus zatouží po něčem více, je pro něj připravená verze za 286 tisíc korun, která je oplastovaná a tváří se tak, že zvládne i cesto mimo vozovku, ovšem vezmeme-li v potaz stav ruských vozovek, i to pro ní bude dost velká výzva.Motor zůstává stejný, mění se však vybavení. Dražší verze přináší boční airbagy, mlhovky, klimatizaci, tempomat, rádio, 17 palcová kola či multifunkční volant. Nechybí ani vyhřívané čelní sklo či střešní ližiny.

Od standardní verze se liší v několika ohledech a to vzhledově, kdy je spodní část chráněna plastovými díly. Zvýšil se navíc podvozek a světlá výška vzrostla na 203 mm, kterou Vesta konkuruje především některým SUV modelům. Podvozek automobilu je navíc bytelně chráněný, specialitou je i standardně dodávané zadní kotoučové brzdy.