Koncern Volkswagen nyní naplno startuje svou velkou elektrickou ofenzivu, ovšem u Audi stále myslí i na vodík, což brzy dokáže další prototyp.

Audi na vodík

Audi momentálně pracuje na expanzi v oblasti elektromobility, o kterou se postarají modely značky e-tron. Mezi nimi nebude chybět velké SUV, malý sportovní vůz a také elektro supersport PB18 e-tron. Díky tomu bude mít Audi skutečně co nabízet i v elektrické oblasti. Ovšem Audi si uvědomuje, že elektromobily mají i své slabiny a tak se chce zaměřit i na vývoj vodíkových palivových článků.

„Budeme klást větší důraz na vodíkové palivové články, vložíme do nich více peněz, větší kapacitu lidí a větší důvěru,“ říká předseda představenstva Audi Bram Schot, který loni nahradil na této pozici dlouholetého šéfa značky Ruperta Stadlera.

Audi nyní v rámci vodíkové strategie zahájí stavbu nového vývojového centra pro celou skupinu Volkswagen Group. S vývojem by měla pomoc také Hyundai, díky smlouvě, kterou má s Audi sepsanou a která se týká vzájemného sdílení technologií a patentů.

h-tron

Společnost oživením programu pojmenovaného h-tron reaguje na některé neduhy, které může elektromobil mít. Upozorňuje především na dlouhé nabíjení akumulátorů, či nedostatek přírodních zdrojů pro jejich výrobu. Audi tak stále není jistá, zda elektromobily skutečně dovedou uspokojit potřeby zákazníků. Ještě letos by se proto měl ukázat nový prototyp s vodíkovými palivovými články. Poslední takový vůz přitom Audi představilo v roce 2016. Novinka by měla využívat vodíkového systému šesté generace, který by měl vybaven i baterií nabíjenou ze zásuvky.

Do roku 2021 by měla být zahájena omezená produkce nového vodíkového automobilu, který by byl nabízen v rámci leasingového programu. Kdy přesně začne větší sériová produkce automobilů na vodík, však momentálně není jasné. Mělo by se však tak stát nejpozději v druhé polovině příští dekády.

DO roku 2021 by měla být zahájena omezená produkce nového vodíkového vozu, nabízeného v rámci leasingového programu. Kdy přesně začne větší sériová produkce automobilů na vodík, však nyní jasné. Mělo by se tak ovšem stát již v druhé polovině příští dekády.