Aston Martin umí dělat rychlá auta, to každý ví, ale jaký automobil je ze všech lahůdek, které kdy vyprodukoval ten nejrychlejší? Onou vlajkovou lodí společnosti již není One-77, ale čistě pro okruhy postavený Vulkán s atmosférickým sedmilitrovým dvanáctiválcem.

Přestože Aston byl vždy výrobcem vozů spíše pro gentlemany a na supersporty nikdy moc nemyslel, je patrné že časy se mění. Už i Aston si občas udělá výlet do segmentu, ve kterém se příliš nepohybuje a jak se zdá, tyto výlety přinášejí poměrně zajímavé výsledky. Nás nejvíce baví ty do segmentu extrémně rychlých vozů. Nedávný nám přinesl karbonové šílenství jménem One-77, které se stalo nejrychlejším a nejextrémnějším Astonem všech dob.

am30_54ed9c9b903d0

No a ten úplně nejčerstvější výtvor v rámci super vozů vám představujeme právě teď. Jeho jméno je Vulcan, což už samo o sobě zní dost výbušně a právě tato výbušnost bude vypuštěna jen na okruhy. To tedy znamená, že co se standardních silnic týče, je One-77 v bezpečí. Na okruhu jí však tento soptík přeci jen předežene.

am40_54ed9c9ba6f1e

Vůz totiž disponuje firemním dvanáctiválcem, který mu dává výkon 812 koní, což je tedy o dost více než v případě One-77. V kombinaci s karbonovými prvky vozu a absencí tlumících hmot propůjčuje tomuto vozu neskutečnou dynamiku.

am50_54ed9c9bc5765

Stejně jako One-77 má i Vulcan karbonový monokok a jeho design i přes maximalizaci aerodynamiky, nese prvky typické pro Aston. Jeho povolání okruhového raubíře prozrazuje masivní splitter předního nárazníku a obří křídlo na zádi vozu, stejně jako prahy s výfuky.

am04_54ed9c9b1b0f0

Aston těchto drobečků vyrobí celkem 24 s nastavitelnými tlumiči, stabilizátory, ABS a kontrolou trakce. Pořízení takovéhoto vozu bude samozřejmě extrémně drahá záležitost a většina jich nejspíše odcestuje na blízký východ, jedná se však o skvělou investici do budoucna.