Pokud alespoň občas sledujete dění ve světě, nebo alespoň okolo sebe, určitě jste již slyšeli o společnosti Uber. O této společnosti se v poslední době hodně mluví v médiích a to především díky stávkám, a zákazům, které jsou namířeny právě proti této společnosti. Stávkují především taxislužby, kterým se nelíbí princip carsharingu, na kterém Uber staví. Jak se zda carsharing jde velmi rychle nahoru a začíná si hledat cestu k velkému množství zákazníků a právě toho si všimli i velké automobilové společnosti.

Jednou z těchto společnosti je například automobilka Volkswagen, která si nyní zaháčkovala jednu z největších carsharingových společností v Evropě a to společnost Gett. Z toho vyplývá, že i přesto, že se automobilka momentálně potýká s problémy přinášenými aférou Dieselgate, investice do carsharingových společností jsou tak výnosné, že se jich automobilka nevzdala. Díky tomu společnosti na kontě přistálo více jak 300 milionů dolarů, tedy asi 7,2 miliard korun.

Volkswagen však není jedinou společností, která podporuje carsharingové podniky. Například Toyota vede úzkou spolupráci s výše zmíněným Uberem, Mercedes má Car2Go a společnosti Zpcar, která nyní patří Avisu, je v úzké spolupráci s Fordem.

S tímto druhém dopravy se nejspíše do budoucna budeme setkávat více a více a to zejména ve větších městech. Právě zde je koupě automobilu velice nevýhodná, a carsharing zde má potenciál, protože s MHD se na dovolenou prostě nedostanete, tak proč nevlastnit jeden vůz ve více lidech, navíc pod záštitou některé ze společností. Zákazníci takové společnosti nejen že ušetří, ale také mají k dispozici automobil v podstatě neustále, stejně jako pokud by jim patřil.

Možná vám celý tento systém přijde postavený na hlavu, ale uvidíte, že v budoucnu bude tento způsob přepravy využíván více a více.