Autonomní řízení je věc, kterou uslyšíte v souvislosti s automobily čím dát tím častěji. Automobilky jako Tesla, či Audi již dokonce disponují systémy, které autonomní řízení zvládají, ovšem stále za značné účasti řidiče vozu. Jiné společnosti se však snaží vyvinout již zcela samostatná vozítka, která vás dopraví z bodu A do bud B, aniž byste se nějak zapojovali. Ovšem jak to tak vypadá, na tuto technologii si ještě budeme muset nějaký ten pátek počkat.

Průkopník v této oblasti, společnosti Google, totiž hlásí veliké potíže. Jeho cíl byl jasný, vymyslet technologii, která dokáže dopravit člověka na potřebné místo zcela sama, zatímco si pasažér třeba čte knihu. Tuto technologii pak plánovala prodat společnostem a tak opět navýšit své renomé. Jenže…

Google a jeho vozítka mají obrovskou poruchovost. Již od září prototypy jezdí v ulicích, ovšem ke konci listopadu už Google evidoval 272 případů poruch, které museli být řešeny osobou, který v automobilu seděla. V dalších 69 případech pak obsluha sama usoudila, že by bylo lepší zasáhnout do řízení, a raději se tak vyhnout případné kolizi. Ovšem Google v tom není vůbec sám.

V kalifornii má povoleno bezpilotní testování přímo v ulicích 11 firem. Ovšem do ostrého terénu prozatím vyjelo pouze 7 z nich a každá z těchto společností vykázala až stovky případů poruchy, která si vyžádala zásah zvenčí.

Google si v porovnání s konkurencí však stojí ještě docela dobře. Stále má v provozu 53 vozů. Takový Mercedes se svými dvěma auty vykázal přes tisíc poruch. A lépe si nestojí ani Nissan či Volkswagen. Jediná Tesla nevykázala žádné poruchy, ta ovšem odmítla vykázat počet ujetých kilometrů a celkový počet testovaných vozů, které v Kalifornii má.

Budoucnosti ještě chvilku počkej, musíme to tu trochu doladit…