Jak jistě víte, společnost Volkswagen se poslední měsíce zapletla do velice vážných problémů, které jsou vyvolány jejím podvodným chováním co se údajů o produkci emisí i některých motorů týče. Pojďme si nyní udělat krátké shrnutí, jaký dopad měla aféra Dieselgate a jaké ještě může mít.
Personální změny
Problémů, které tato aféra způsobila je hned několik a nevyhnuli se ani nejvyšším křeslům celého Volkswagenu. Své o tom ví Martin Winterkorn, který coby generální náčelník celého koncernu rezignoval na svou funkci, i některé další, které ve VW zastával. Své šéfy změnila také Škoda a personální změny se odehrály i u Porche. O svá místa přišla celá řada vrcholných manažerů a inženýrů. Doteď se spekuluje, zdali je možné aby Winterkorn o celé záležitosti věděl či nikoliv, jak tvrdí on sám.
Finance
Dalším velkým problémem jsou finance celé společnosti. Její prodeje se oproti minulým letům změnili z plusových čísel v ta mínusová a to nejen u samotného Volkswagenu, ale i u dalších automobilek. Volkswagen například v Americe zcela pozastavil prodej turbodieselových automobilů. Navíc mu hrozí, anebo již byly uděleny pokuty ve výši několika miliard eur, jako se tomu stalo například v Jihokorejské Republice, kde byla společnosti vyměřena vůbec nejvyšší pokuta, jaká v této zemi byla udělena. Nejvyšší pokuty však ještě čekají a to ze strany Evropských států, ale hlavně ze strany USA. Automobilka v reakci na toto začala pozastavovat některé připravované projekty, jako například Škoda Roomster II.
Servis
Dalším zapeklitým problémem, který bude muset Volkswagen řešit, a už se tak také děje, je způsob jakým odstraní problematický software z vozidel. Připravované plány hovoří o svolávacích akcích, na kterých bude software vozům aktualizován, popřípadě budou vmontovány potřebné součástky.
Za jak dlouho se Volkswagen opět vrátí do svých starých kolejí a jeho akcie opět nabydou své původní hodnoty, nevíme. Přejeme si však, aby to bylo co nejdříve.