Je možné, aby se navrátila slavná značka, bez odhalení jediného slavného modelu? My říkáme ano! Onou značkou totiž může být Auto Union, které by mohlo být novým jménem pro Volkswagen Group. Tato razantní změna celé společnosti byla projednávána již před deseti lety. A stejně jako dnes šlo o odlišení celého koncernu vozů od automobilky Volkswagen.

Tento název by mnohem lépe odpovídal současné podobě Volkswagen Group a všech automobilek, které schraňuje pod svými křídly. Tato změna by měla velmi dobrý vliv na celou image koncernu, protože nynější označení stále velmi poukazuje přímo na Volkswagen a jeho výrobu.

2

Většině z nás se při vyslovení Auto Union AG vybaví špičkové monoposty, které se proháněly po okruzích v třicátých létech minulého století. Její historie se začala psát 1. ledna roku 1932. Tehdy pod její křídla patřila Audi, DKW, Horch a Wanderer a jejím symbolem se staly čtyři propojené kruhy. Po druhé světové válce byl koncern přejmenován na Auto Union a GmbH a její produkce byla omezena pouze na nabídku dvoutaktů od DKW. Po přelomu století byla firma dokonce vlastněna svým někdejším rivalem Daimler-Benz, který vlastnil většinový podíl akcií. Druhá polovina dvacátého století přinesla nového majitele v podobě Volkswagenu a různá přejmenování až na konečnou Audi AG.

3

V současné době však Volkswagen vlastní mnohem více značek než v 80. letech. Spadají pod něj značky: Lamborghini, Audi, Škoda, Seat, Bentley, Bugati, Porsche, samotný VW, VW užitkové vozy a Ducati. Dále má také podíly ve společnostech MAN, Scania a Suzuki.

4

A právě tato obrovská rozsáhlost celého koncernu dává možnosti přejmenování na Auto Union poměrně reálnou formu. Protože Volkswagen Group je zavádějící. Zdali se tyto plány budou opravdu realizovat či nikoliv ukáže čas. Tato změna by zajisté znamenala velké investice, ale také nárůst prestiže.