Nových modelových vozů od společnosti BMW není nikdy dost. Jejich design, preciznost výroby a skvělá výbava, jsou atributy, díky kterým jsou vozy od bavorského výrobce automobilů jedny z nejlepších, co může starý kontinent nabídnout. Téměř každý by si nechal nějaký ten kus od BMW ve své garáži líbit, a proto jsme rádi, že se nyní můžeme blíže podívat na novou modelovou řadu verze X1, která by měla přijít již příští rok.
Tou největší zajímavostí tohoto vozu zajisté bude náhon na přední kola. Prvním zástupcem této technologie bylo MPV 2 Activ Tourer. Ten tedy bude v příštím roce doplněn o druhý vůz této kategorie a to právě druhou modelovou řadou X1.
Základem vozu by měla být platforma UKL1, která je primárně určena pro menší modely společnosti BMW Group. Již nyní jí můžeme rozpoznat na vozidlem MINI 3 door a MINI 5 door a také na již zmíněném BMW 2 Activ Tourer. Automobilka dokonce plánuje prodej 90 000 automobilů ročně s touto platformou, která by měl posloužit pro 20 modelů MINI a BMW.
Náklady na vznik nové X1 by měly být poměrně nízké a i díky tomu se dá očekávat velmi přijatelná cena tohoto vozu. Nová generace vozu by se měla od svého předchůdce lišit také uložením motoru, který bude podélně uložený, čímž by měl zabírat i méně místa. Nová platforma také přináší nové motory. Ty byly představeny již s Activ Tourerem. Mezi benzínovými jednotkami tak budeme moci vybírat z: 1,5 litrového benzínového tříválce SDrive18i o výkonu 100 kW, nebo dvoulitrovým čtyřválcem xDrive25i o výkonu 170 kW.
Turbodiesely pak zastoupí tříválec sDrive16d s výkonem 85 kW a čtyřválce sDrive18d a čtyřválec xDrive20d s výkony 110 a 125 kW. Ve srovnání s minulou generací bude vůz o něco menší, čímž vznikne více prostoru pro novou X3. Krom tohoto vozu pracuje Mnichov také na novém SUV X2.