V nedávné době jsme vám přinesly informaci o Jaguáru F-type, který sloužil na letošním 101. ročníku legendárního cyklistického závodu Tour de France týmu Sky. Avšak protože jsme Češi, tak by byla velká škoda nic si neříct o vozech Škoda Auto, které hrají při tomto závodu, krom jezdců, jednu z nejhlavnějších rolí.

Tou rolí je funkce doprovodného vozidla každé stáje a pro společnost Škoda je tato role otázkou opravu velké prestiže. Je to především z důvodu sledovanosti, kdy po Olympiádě a MS světa ve fotbale, je Tour třetí nejsledovanější sportovní akcí na světě. Získat titul hlavního sponzora takto velké nadnárodní soutěže není nic jednoduchého. Avšak společnost Škoda Auto má v tomto oboru poměrně velké zkušenosti, díky kterým se již dlouhou dobu stává pravidelným podporovatelem právě Tour a také MS v ledním hokeji.

2

Právě podpora těchto dvou sportovních událostí pramení z  marketingového hlediska. Zatímco díky hokeji společnost ukáže své jméno, a automobily, hlavně v severských zemích, kde je hokej milován. Podpora Tour je cestou, jak se představit lidem na západě Evropy, zejména pak ve středomoří. O tom svědčí také účast značky na španělské Vueltě.

3

Automobily jsou na takovýchto akcích nejen vystavovány a dennodenně oprašovány, ale i plně nasazovány. Například na MS v ledním hokeji v Bělorusku jich bylo nasazeno celkem 48 do flotily, která se proháněla napříč celou zemí a 18 jich bylo vystaveno na stadionech a dalších frekventovaných místech. Díky tomu vidělo české vozy přes 800 milionů fanoušků z celého světa.

4

Samotné sponzorování cyklistiky má svůj podklad i u kořenů automobilky, protože pánové Laurin a Klement, kteří jsou zakladateli Škoda Auto, začali své podnikání právě na montáži bicyklů.

5

Nás osobně tak výrazná přítomnost českých vozů na Tour velice těší a při pohledu na kombinaci skvělých českých cyklistických výkonů, a nádherných aut z českých dílen, jsme na tu naší zem zase o kus pyšnější.