Elektrické autonomní vozidlo Vera je autonomním tahačem od výrobce Volvo Trucks. Nyní se dostane do ostrého provozu v jednom ze švédských přístavních terminálech.

Inovace v logistice

Společnost představila vozidlo na podzim minulého roku. Jedná se o prototyp přípojného tahače, který pojímá přepravu nákladů zcela novým způsobem. Jedná se o elektrickou platformu určenou pro tahání těžkých přívěsů.

Prototyp by se nyní měl dostat do ostré akce díky spolupráce mezi Volvo Trucks a trajektovou přepravní službou DFDS a dalšími partnery. Věra díky tomu míří do provozu distribuce zboží v kontejnerech od logistického centra DFDS až k přepravnímu terminálu, odkud se bude zboží distribuovat dále do světa. Celý systém logistiky se bude skládat z několika vozidel Vera, které budou monitorovat pracovníci v řídicí věži. V současné době je toto řešení ideální pro opakující se provoz s maximální rychlostí 40 km/h.

Autonomní přepravní řešení chce Volvo Truck s i nadále rozvíjet z hlediska technologie, řízení provozu i úprav kompletní infrastruktury a chce je dovést k úplné dokonalosti. Kromě tohoto budou přijata i nezbytná bezpečnostní opatření, aby byly splněny veškeré požadavky na bezpečnost autonomní dopravy.

Společnost DFDS má své hlavní sídlo v Kodani, kdežto elektromobily Vera budou provozovány v Göteborgu. Společnost nabízí trajektové a přepravní služby v Evropě a Turecku. Ročně generuje příjem ve výši 17 miliard korun. Celkový počet jejích zaměstnanců ve 20 zemích světa jak na lodích, tak kancelářích je 8 tisíc.