Značka Dacia, které patří francouzskému Renaultu, zaznamenává v posledních letech obrovský nárůst tržní hodnoty. Je to dáno tím, že se jí daří vyrábět velmi levné a i přesto atraktivní automobily, na které lidé zkrátka slyší. Podobnou taktiku nyní volí i koncern VW Group, do kterého patří nejen vozy značky Volkswagen, ale i Škoda, Seat a další. Volkswagen nyní pracuje na vývoji nové značky, která bude nést podobné atributy, právě jako Dacia. Tedy funkční, atraktivní a hlavně cenově dostupná.

 

Celý vývoj značky, prozradil Martin Winterkorn na ženevském autosalónu. Automobilka prý na vývoji značky pracuje již delší dobu a hodlá jí v co nejbližší době představit. Zároveň také prozradil, že premiéra značky byla plánovaná již na začátek tohoto roku, ale z důvodu hledání co největší optimalizace nákladů spojených s výrobou vozů nové levné značky, došlo k mírnému opoždění.

vwimage

Trochu zklamáním byla informace, že primární trh této nové značky bohužel nebude Evropa, ale její zrak bude směřovat na rozvíjející se trhy v Číně a Indii. Naštěstí však i Evropa pozná alespoň něco málo z toho, co bude nová značka nabízet.

111512_WEB_c_VW10_t800_h1ca10fc06d2f8a15f580d2bced3b83d6053dc7cf

V první fázi výroby, bychom se měli dočkat kompaktního sedanu, kombi a MPV. Nový majitelé vozu od této značky by se měli setkávat s podobným pojetím vozu, jako je tomu u Dacie. Tedy strohost spojená s funkčností, ale i odolností. Neměli by tedy očekávat vybavení, jako jsou boční airbagy či klimatizace.

the-volkswagen-group

Ceny prvních zástupců značky by se měly pohybovat okolo 6 až 7 tisíc euro. V přepočtu tedy něco okolo 165 až 195 tisíc korun. A to je poměrně velkorysá nabídka, na kterou lidé určitě uslyší.