Tak i takto nějak by se dal popsat nejnovější počin francouzské automobilky Citroën, která v minulém týdnu umožnila novinářům otestovat její zbrusu nové SUV, které nese právě označení Cactus. Okolo tohoto městského sukulentu bylo již od začátku automobilku vytvářeno veliké tajemno a napětí.

Jeho odhalování po kouscích trvalo až příliš dlouho. Pravdou však zůstává ten fakt, že toto SUV zase o trochu více setře každodenní šeď z městských ulic. Tvůrci Cactusu si totiž dali opravdu velmi záležen ta designu vozu a to jak exteriéru, tak i interiéru. U interiéru návštěvníka vozu okamžitě zaujme přístrojová deska, která si nehraje na klauna z manéže, ale suchar to také není. Hlavním cílem inženýrů byla minimalizace počtu tlačítek.

2

 

Díky tomu nalezneme například u motoru s manuální převodovkou na celé desce jen 14 stlačitelných bodů. Z toho hned sedm z nich náleží dotykovému, sedmipalcovému displeji. Ten zobrazuje téměř veškerá nastavení vozu od klimatizace, přes rádio, až po parkovací kameru, navigační systém a interní nastavení vozidla.

3
Pro našince je dobrou zprávou, že vůz s námi bude komunikovat v češtině ve všech výbavových verzích.
Co však displejů týká, ještě nekončíme. Další si totiž našel místo před nekruhovým volantem a zobrazuje údaje o rychlosti, tempomat či rádce vhodných převodových stupňů.

4

Otáčkoměr by jste zde však hledali jen marně. Stejně tak zde budete postrádat klasický palubní počítač, který se zobrazuje na centrálním displeji po stisknutí daného tlačítka.

5
Design exteriéru působí velmi nápaditě a příjemně. Hned na první pohled člověka zaujme úprava bočních stran vozu a předních náraznících. Ten je nazýván Airbump a kromě estetické funkce má také funkci ochranou, před nejrůznějšími oděrkami a dalšími defekty karoserie. Díky němu vypadá nový Cactus velmi moderně a dynamicky.