Renault o svém nejnovějším přírustku Captur, mluví jako o crossover, který změní váš každodenní život. Prvním čím téměř každého Captur zaujme je design a to ještě nevíte o možnostech personifikace. Co nového kromě velmi emotivního designu nový Captur přináší. To všechno se dovíte, pokud bude číst dále.

Renault Captur je malým crossoverem a jeho revírem bude zejména město. Konkurentním vozy budou Nissan Juke, Opel Mokka či nový Chevrolet Trax. Captur jako jeho konkurenti nabídne vyšší posaz alá SUV a velikou variabilitu. Renault v této kategorii nabídne více než konkurenti. Zajímavým prvkem rozšiřující úložné prostory je zásuvka Easy Life, která místo malého prostoru před spolujezdcem nabízí ohromný prostor 11 litrů.

Když už jsme se dostali k prostornosti vozu, pojďme si představit kompletní rozměry. Délkou 4,12 m se vůz řadí z největším vozům nižší třídy. Rozvor je větší než u brášky Clia, konkrétně 2,61 m. Zajímavým rozměrem je obsah zavazadelníku, ten činní 377 dm3.

Turbo, turbo a do třetice všeho dobrého turbo

Captur do úvodu přichází se třemi motory a všechny budou přeplňované. Příznivci atmosférických motorů mají tedy smůlu. Základním motorem je benzínový tříválec 0,9 TCE, který dosahuje výkonu až 90 k (66 kW). Maximální rychlost činí 171 km/h a z nuly na sto tento “motůrek” zrychlí za 12,9 s. Papírová kombinovaná spotřeba tohoto motoru činí 4,9 l/100km. Druhý benzínový motor 1,2 TCE bude dodáván pouze s 6 stupňovou automatickou převodovkou EDC. Tento motor o výkonu 120 k (88 kW) dosahuje maximální rychlosti 192 km/h a zrychlení je o rovné 2 vteřiny nižší než u základního motoru – 10,9 s. Kombinovaná spotřeba činí 5,4 l/100km. Diesel zastupuje pouze jeden motor a to 1,5 dCi o výkonu 90 k (66 kW), ten je sice nejpomalejší z celé trojice, ale zároveň také nejúspornější, v kombinovaném cyklu si vezme pouhých 3,6 l/100km a je nabízen pouze s 5-ti stupňovým manuálem.

Captur – nejpraktičtější auto ze všech

Téměř každému se stalo, že si sedačku ušpinil a to buď svojí vinnou nebo vinnou hravých dětí, které nepochopí, že čokoláda na potah nepatří. Čištění pak probíhá velmi složitě a též při větším znečištění i draze. Renault přišel se snímatelnými potahy, potah jednoduše sundáte, doma v pračce vyperete a máte čisté a krásně voňavé potahy jako nové. Dalším praktickým prvkem, který je však už zcela běžný, je možnost posunovat zadní sedačky a tím zvětšit zavazadlový prostor.

Renault Captur – konečně osobní auto

Clio si získalo mnoho klientů, kvůli široké nabídce personifikace. Stejným směrem se vydal i Captur a určitě se přidají i nové modely značky Renault. Možnost přizpůsobení je opravdu jedinečná. Nejenom že si můžete vybrat odlišnou barvu pro karosérii a střechu, ale můžete mi vybrat i z široké nabídky polepů na střechu dokrášlující vaší osobnost. Je možné též volit ze stylových litých kol, či rámečků mlhových světel, lišty zavazadlového prostoru a mnoho dalších vnějších dekorací. Možnost upravit si Captur máte též i v interiéru. Můžete si zvolit netradiční volant či barvu potahů.

Základní cena s benzínovým motorem 0,9 TCE startuje na 299 900 Kč. Cena není oproti konkurenci vysoká, ale za tuto cenu můžete mít značně větší Renault Mégane i s klimatizací. Ano v základní verzi se nedočkáte klimatizace, za manuální si musíte připravit dalších 20 tisíc. Dalším prvkem výbavy, který vám bude chybět za podzimních ranních mlh jsou mlhové světla, ty můžete dokoupit za 4 tisíce. Pokud chcete poslouchat místo zvuku motoru hudbu, tak za rádio si připlatíte dalších 7 tisíc. Nejvýhodnější výbava, která už obsahuje výše uvedené prvky je Expression, ta vás vyjde na 329 900 Kč a obsahuje dokonce 16 palcové lité kola. Kompletní ceník modelu naleznete zde.

Toto bylo krátké, možná trochu delší představení nového Renaultu Captur. Tento model je tak zajímavý, že jsme mu museli věnovat mnohem více řádků, než obvykle ;) I tak jsme nevyčerpali všechny zajímavosti toho námi povedeného Renaultu. Vyčkejte až auto otestujeme, napíšeme zcela jistě více.