Světoznámá švédská automobilka Saab se již nějaký ten pátek zmítala v těžké finanční krizi, kvůli které musela požádat o ochranu před věřiteli. Nyní je společnost reorganizována a její majitele jí nejspíše dají na prodej.

Problémy Saabu se táhnout již několik a let a situace byla tak neúnosná, že byl Saab nucen požádat o ochranu před věřiteli, aby byl vůbec schopen efektivně rozhodnout o svém financování. Díky tomu byl schopen zahájit celkovou reorganizaci podniku, která mu nyní umožní dostát svým závazkům vůči věřitelům.

1saabfactorycarmagazine

Nyní tedy nastala fáze, kdy začne své závazky plnit. První část dluhu musí být splacena do 60 dnů od rozhodnutí okresního soudu. Druhá část pak bude vyplacena do šesti měsíců. Na základě rozhodnutí, budou peníze vyplaceny dohromady 469 věřitelům z celkovým 573. Zbývající věřitele se reparace dočkají později.

saab_aero_9-3_01

Ochrana před věřiteli zabránila nucenému prodeji majetku společnosti. V tom případě by také byly zkomplikována následná jednání ohledně prodeje společnosti. Nyní je cesta k těmto debatám otevřena otázkou je, zda vůbec někdo bude Saab chtít zakoupit. Nejvíce se spekuluje o dvou zájemcích. Tím prvním je Indická automobilka Mahindra a druhým čínská automobilka Donfeng. Současný držitel většinového podílu společnost NEVS však prozradila jen to, že většinový podíl získá kupec z Asie.

saab_aero_9-3_07

NEVS vlastní Saab od roku 2011. Snažil se o znovunastartování výroby prostřednictvím modelu sedan 9-3, ale po nějakém čase ji musel zase ukončit kvůli nedostatku financí.

SAAB_96_De_Luxe_1964

Jak bude vypadat další budoucnost této Švédské vyhaslé hvězdy zatím netuší nikdo. Veškeré odhady by byly až příliš odvážné a proto se do nich nebudeme pouštět. Přáli bychom si však, aby se starý dobrý Saab opět proháněl po evropských silnicích.