Automobily již dávno nejsou jen perfektně zkonstruovanými technickými součástkami. Ty nejmodernější jsou doslova prošpikovány i elektrosoučástkami a další elektronikou, která zajišťuje jejich chod a monitoring.

Zároveň se však také rozmáhá prostupování nejrůznějších výrobců elektroniky do automobilového průmyslu se svými vlastními modely. Příkladem může být vůz od Googlu a svůj automobil teď také plánuje Apple. A jak to tak vypadá, tito dva jsou teprve předvojem před masivním útokem zcela nových vozů jezdících pod značkou, pod kterou znáte spíše svou televizi, přehrávač či mobilní telefon.

2

Těmi značkami, které by na poli průmyslu mohly začít hrát mnohem větší roli, jsou společnosti Hitachi, Omron, Panasonic, nebo Sony. Všechny tyto značky jsou momentálně schopny dodávat alternátory, řídící jednotky, posilovače řízení, obrazovky, navigace, až po integrované obvody. Je to především Sony, která plánuje velkou expanzi na poli automobilových součástek a dokonce tvrdí, že by nemusel být problém zaujmout pozici největšího dodavatele, čímž by za sebou nechal i takové značky jako je Bosch či Denso.

car-electronics

Tato správa se nám může nyní jevit jako nepodstatná, ale pokud by se Sony opravdu rozhodlo utrhnout si pozici jedničky na trhu jen pro sebe, znamenalo by to zahájení ostrého konkurenčního boje, který by se bezesporu promítnul i do cen jak běžné elektroniky, tak i do cen příplatkového vybavení luxusnějších vozů, které by pak bylo snáze k dostání. Samotné Sony tvrdí že automobilový průmysl nabízí obrovský potenciál, který zřejmě začne také těžit.

sony-XAV-601_front_MirrorLink_simulation-1-640x353

Otázkou je, jaké kvality budou výrobky ovlivněné konkurenčním bojem dosahovat. Protože snižování nákladů by se od jejich kvality nemuselo pozitivně odrazit. I tak ale s nadšením říkáme Sony do toho!